grunnkurs2016

Grunnkurs seiling 2016

Grunnkurset passer for alle som ønsker å lære å seile – voksne, foresatte, barn ungdommer.

Hvor og når?
Kurset går helgen 20.-22..mai.  Oppmøte kl 17:30 ved Haugesund seilforening (kart)

Kurset koster kr 1650 pluss medlemskap i Haugesund Seilforening. Påmelding – klikk her.

Hva man skal ha på seg?
Godt med klær, gjerne vanntett, fullt sett byttetøy (kullseiling!), sko som ikke setter merker i båtene, håndkle. De som har vest, tar den med. Resten låner av seilforeningen. Huske å legge igjen på land saker som ikke tåler sjøvann/regnvann. Ta alltid en titt på værmeldingen før du skal seile, også på seilkurs. Vær forberedt på event. regnvær. Benytt skotøy som ikke setter merke.

Programmet tilpasses vindforholdene. Om det blir vått i båtene er avhengig av vind og vær. Om det blåser kraftig opp eller vinden stilner av så tilpasser vi programmet.

Båttype
Foreningen disponerer en rekke joller. I dette kurset benyttes 2Krona, en

Seiling- mer enn man tror
De lokale seilforeningene tilbyr et godt sosialt miljø. I Haugesund seilforening er det et betydelig aktivitetsnivå innen jolleseiling for barn og ungdom i et beskyttet miljø, med en flott seilstasjon og badestrand. På Karmøy seilforening like nord for Kopervik har man tirsdagsseilaser for kjølbåter vår og høst, samt en rekke regatter som Karmøy Rund, Høstsprøyt, etc. Begge foreningene har flåter med 2-Kronajoller, og begge foreningene har båtplasser for kjølbåter. Samlet sett danner disse to seilforeningene et veldig bra totaltilbud for seilinteresserte i Nord-Rogaland.