seilingforalle

Julen varer helt til (etter) påske

Som kjent har Haugesund Seilforening i likhet med mange andre seilforeninger inngått et samarbeid med Maritimt Forlag, som blant annet utgir Seilmagasinet og Seilas.

Ildsjelene i Maritimt Forlag gjør mye verdifullt arbeid for å fremme seilsporten. Prosjektet “Seiling for alle” har som mål å senke terskelen for å seile – både med hensyn til utgifter og på andre måter.  Dette prosjektet mottok i fjor 1.6 millioner fra Gjensidigestiftelsen, et beløp som ble fordelt på 12 samarbeidende foreninger (vi var ikke blant dem på det tidspunktet).

I år har stiftelsen bidratt med 4 millioner. Les mer om denne fantastiske gaven her.

Vi har søkt om utstyr og fikk nylig melding fra seilforbundet om at vi har fått tildelt to nye RS Feva XL, verdi ca 110 000. Dette er moderne og livlige tomannsjoller som en rekke foreninger satser på for ungdom som vokser ut av Optimisten.

Jollegruppen er meget takknemlige for denne gaven og ser frem til å ta de nye jollene i bruk. Fevaene er klare for henting i Moss allerede, vi jobber med det praktiske som skal til for å få dem hjem til Lindøy.