hrw2016

Scandic Maritim Haugesund Race Weekend

13754431_10154492616206055_13723501950237029_n

Scandic Maritim Haugesund Race Weekend er en av Vestlandets største seilerhelger. Regattaen starter fredag 11. august 2017 i Kopervik utenfor Karmøy Seilforenings Klubbhus med Entyperegatta (1. varselsignal kl. 1100) før det seiles distanseseilas (1. varselsignal kl. 1800) nordover Karmsundet til Haugesund. Lørdag 12. august seiles det, hvis været tillater det, distanseseilas (1. varselsignal kl. 1030) på Sletta med klare og faste merker på god avstand fra grunne områder for klassene.

For entype klassene Express og Melges 24 vil det bli baneseilaser (4-5 stk.) i Karmsundet, med start utenfor Garpaskjærskaien etter distanseseilasen er satt i gang. For Melges24 klassen vil regattaen inngå i Javacup 2017.

Kaiplass er reservert utenfor Scandic Maritim. Følg her Havnesjef sine meldinger om hvor deltagende båter skal fortøye.

Regattaen har en sosial profil siden den arrangeres under Sildajazzen og passer både for Turseiling, Doublehanded, NOR Rating og Entype. Det blir lagt opp til en regatta for alle nivåer.