hrw2016

Scandic Maritim Haugesund Race Weekend

Scandic Maritim Haugesund Race Weekend er en av Vestlandets største seilerhelger. Regattaen starter fredag 12. august i Kopervik utenfor Karmøy Seilforenings Klubbhus med Entyperegatta (1. varselsignal kl. 1100), før det seiles distanseseilas (1. varselsignal kl. 1800) nordover Karmsundet til Haugesund. Lørdag 13. august seiles det, hvis været tillater det, distanseseilas (1. varselsignal kl. 1100) på Sletta med klare og faste merker på god avstand fra grunne områder. Kaiplass er reservert utenfor Scandic Maritim. Følg her Havnesjef sine meldinger om hvor deltagende båter skal fortøye.

Regattaen har en sosial profil siden den arrangeres under Sildajazzen og passer både for Turseiling, Doublehanded, NOR Rating og Entype. Det blir lagt opp til en regatta for alle nivåer.

NB: Hvis interesen er stor nok blir det mulig for 2-krona båter å seile entype-regatta kl 11:00 på fredagen. Mulighet for baneseilas på lørdag hvis nok påmeldte.

Detaljer og påmelding her.