seilingens_dag_2015_2

Ikke gå glipp av Seilingens Dag 20.08.16!

Kryss av lørdag 20. august i kalenderen hvis du er nysgjerrig på seiling. Denne dagen arrangerer vi Seilingens Dag, i likhet med de fleste av landets mange seilforeninger.
Seilingens Dag er en del av Friluftslivets år, støttet av Gjensidigestiftelsen. Tiltaket har slått an blant norske seilforeninger, for Seilingens Dag blir arrangert over hele landet.
Denne daget tilbyr vi aktiviteter som krabbefiske for de minste, testseiling av joller og seilas med turseilere for hele familien. Det blir servert kaffe og vafler på land. Alt er gratis.
Målet for dagen er å gi alle aldersgrupper en mulighet for å oppdage denne spennende og interessante sporten. Foreningen eier en rekke seiljoller, og har båttyper som passer til forskjellige ambisjonsnivåer og vektklasser. Det er en relativt godt skjult hemmelighet at jolleseiling faktisk er en rimelig fritidsaktivitet. Det er ikke nødvendig å kjøpe egen båt, og vi har et moderat prisnivå på medlemsavgifter og kurs.
Under Seilingens Dag vil det også bli mulighet for å bli med en av de «store» seilbåtene en tur på fjorden. Turseilas gir fantastisk naturopplevelser, og er et prioritert satsingsområde i foreningen.
Vi ser frem til å treffe deg og gjerne hele familien!

Når: Lørdag 20. august fra 11 til 15.
Hvor: Haugesund Seilforenings flotte klubbhus på Lindøy. Det er enkelt å finne: Ta siste vei til høyre før T-forbindelsen på Fosen og følg skiltet. Kart finner du her.