vhfweb

Short Range Certificate (VHF) kurs

VHF-KursSRC/VHF er et internasjonalt radiooperatørsertifikat for betjening av moderne maritimt radioutstyr. Sertifikatet er nødvendig for å betjenne VHF-utstyr ombord fritidsbåter. Også båtutleiere i utlandet krever SRC/VHF av turister som leier fritidsbåter med radioutstyr om bord. I Norge blir SRC-sertifikatet utstedt av Radioinspeksjonen i Telenor Maritim Radio. Haugesund Seilforeningen arrangerer nå et kurs over to kvelder etterfølget av en web-basert eksamen.

Kursinformasjon

Kurset fører frem til offentlig eksamen for Short Range Certificate. På kurset benytter vi boken “Mayday”, så det er vktig at deltakerne har tilgang til boken. Norli Haugesund (midt i Haraldsgaten) har boken på lager . Boken koster kr 248,-.

Kjøreplan

Kurset er over to kvelder fra kl 18.30 til kl 21.00: mandag 27. mars og 3. april 2017. Eksamen er individuelt og er nettbasert.

Kurssted

Haugesund Seilforenings klubbhuset på Lindøy.

Pris

Kursavgift er kr 250,- for medlemmer i Haugesund Seilforening og kr 500,- for ikke medlemmer. Kursavgiften betales ved påmelding via deltaker.no (se under). I tillegg kommer eksamensavgift kr 793,- (som er en direkte avgift til Telenor) og boken ‘Mayday’ (kr 248,-).

Foredragsholder og kontaktinformasjon

Frank Hendrikse Mobil 90030957 E-post frankh@haugnett.no