viltvaatogvakkertweb

Vilt, vått og vakkert – påmelding

De siste årene har Haugesund Seilforening arrangert sjøleirer for barn. I år tilbyr vi for første gang en leir for ungdomskoleelever! Vi inviterer ungdom i alderen 13 til 16 til en spennende og aktiv uke i og på sjøen. Sett av andre uken av skoleferien, altså 29. juni til 3. juli.

Leiren har fokus på seiling, i to grupper: De som allerede kan seile og har lyst til å bli enda bedre, og ungdom som synes seiling virker gøy men enda ikke har hatt anledning til å prøve selv. Begge gruppene vil få tilpasset instruksjon, og mye tid på vannet.

Deltakerne kan velge mellom jolletypene som seilforeningen disponerer: Enmannsjollene Optimist og Zoom8, og tomannsjollene RS Feva og 2-Krona.

Programmet for uken innebærer mye seiling på bane, men også annen vannsport og turseilas. Det blir et gjennomgående fokus på sikkerhet på sjøen. Vi legger opp til aktive dager, og til at dette skal bli en humørfylt og uformell uke.

Leiren foregår på dagtid, men vi planlegger en overnatting, sannsynligvis fra torsdag til fredag. Dette er litt væravhengig. Aktivitetene foregår med utgangspunkt i Lindøy, der Haugesund Seilforening har klubbhuset og båtene sine. Se kart her. Oppmøte mellom 8 og halv 9 om morgenen og henting mellom 16 og 16:30. Leiren avsluttes med grilling og sosialisering fredag ettermiddag.

Vilt, vått og vakkert koster 1.750 kroner. Frokost er inkludert i prisen, du får også frukt og noe å drikke.

Påmelding her.

For spørsmål, kontakt Anders Lysgaard på 48 29 40 90 eller ande-ly@online.no